دنیایی از کارتون

دنیایی از کارتون

جایی برای طرفداران کارتونی
دنیایی از کارتون

دنیایی از کارتون

جایی برای طرفداران کارتونی

جشنواره اسکار 2015

 

 

 

برندگان جایزه اسکار در هشتاد و هفتمین دوره این جشنواره معرفی شدند. جایزه‌ای که هر ساله توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک (AMPAS) به بهترین آثار صنعت سینما اهدا می‌شود. این مراسم یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان است و هر ساله در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود. اولین مراسم اسکار در روز پنجشنبه، ۱۶ مه ۱۹۲۹ در هتل روزولت در هالیوود، کالیفرنیا به افتخار فیلم‌های برجستهٔ سال ۱۹۲۷ و ۱۹۲۸ برگزار شد. هشتاد و ششمین مراسم جایزه اسکار (دوره قبلی) در ۲ مارچ ۲۰۱۴ در سالن دالبی در هالیوود، لس‌آنجلس انجام شد. در ادامه لیست عناوین معرفی شده به عنوان نامزدهای دریافت این جایزه ذکر شده است. قابل ذکر است اسامی برندگان این جایزه طی مراسمی که در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۱۵ برگزار شد اعلام گردید و همانطور که شما مخاطبان پیش‌بینی کرده بودید، «6 قهرمان بزرگ» توانست افتخار کسب جایزه اسکار ۲۰۱۵ برای بهترین فیلم پویانمایی را در کارنامه خود ثبت کند…


نامزد های بهترین پویانمایی اسکار 2015

 

6 قهرمان بزرگBig Hero 6

برنده جایزه اسکار

 


عروسک‌های‌جعبه‌ای

The Boxtrolls

 


 

آموزش اژدها ۲

Train Dragon 2

 


 

آواز دریا

Song of the Sea

 


 

پرنسس کاگویا

Princess Kaguya

 


منبع:http://minitoons.ir


انیمیشن بره ناقلا


 

کارتون شان گوسفنده (shaun the ship)


مجموعه انیمیشن «شاون شیپ» که با نام بره ناقلا از تلویزیون کشور ما پخش می‌شود،یک مجموعه انگلیسی است که به صورت تک فریم تهیه شده و شهرت بین‌المللی دارد. نه فقط کودکان و نوجوانان، بلکه تماشاگران بزرگسال تلویزیون هم از بینندگان کار‌های بانمک این گوسفند سفید و بقیه دوستانش هستند.

تهیه‌کننده این مجموعه، شرکت انیمیشن‌سازی آردمن انیمیشن است که به واسطه تولید مجموعه تلویزیونی «والاس و گرومیت» (که نسخه سینمایی آن موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال شد و فروش بالایی در جدول گیشه نمایش سینماهای جهان کرد)‌ شهرت زیادی در کشورهای دیگر جهان دارد. این شرکت معتبر انیمیشن‌سازی مجموعه شاون شیپ را با همکاری شبکه BBC و دو شرکت فیلمسازی آلمانی تهیه و تولید کرده است. سازندگان این مجموعه می‌گویند ماجراجویی‌های آن از دل قصه فیلمنامه والاس و گرومیت بیرون آمده است. در حقیقت، در یکی از اپیزودهای والاس و گرومیت، شخصیت شاون به عنوان شخصیت محوری ظاهر شد. این اپیزود با استقبال بالای تماشاگران تلویزیون انگلستان روبه‌رو شد و در نظرخواهی‌ها، عموم تماشاگران سوالات زیادی درباره این گوسفند مطرح کردند. گفته می‌شود همین مساله، مسئولان BBC را به فکر تولید مجموعه انیمیشنی مستقلی انداخت که این حیوان ساکت اما بازیگوش، شخصیت اصلی‌ آن باشد و دست به یک‌سری ماجراجویی‌های خنده‌دار بزند.

 

پشت صحنه کارتون بره ناقلا

اولین اپیزود شاون شیپ، مارس 2007 روی آنتن رفت و مورد توجه فراوان تماشاگران قرار گرفت. از همان ابتدا مشخص بود این مجموعه با استقبال و موفقیت فراوانی همراه و اپیزودهای زیادی از آن تهیه و پخش خواهد شد. در میانه نمایش فصل اول شاون شیپ، تهیه‌‌کنندگانش کار تولید فصل دوم آن را آغاز کردند. دو فصلی که از این مجموعه کمدی ماجراجویانه روی آنتن رفت، شامل 80 اپیزود می‌شود. آخرین اپیزود مجموعه، اواخر سال 2010 به نمایش درآمد. هم‌اکنون مذاکراتی بین شرکت‌ آردمن انیمیشن و شبکه BBC در جریان است تا فصل سوم آن هم وارد مرحله تولید شود. این بحث با رسیدن به بخش فیلمنامه، حالت توقف به‌خود گرفته است. از قرار معلوم، قبل از شروع کار اصلی‌ تولید مجموعه باید فیلمنامه 40 اپیزود آن به صورت کامل نوشته شده و آماده کار باشد.
 

پشت صحنه ساخت انییمشن بره ناقلا
 

تهیه‌کنندگان شاون شیپ می‌گویند شبکه‌های تلویزیونی بیش از 180 کشور جهان آن را برای نمایش و پخش خریداری کرده‌‌اند. این مجموعه الهام‌بخش بسیاری از برنامه‌سازان تلویزیونی در کشورهای مختلف، برای تولید یک سری مجموعه مستقل بوده است. خط اصلی قصه مجموعه در یک مزرعه آرام اتفاق می‌افتد و تعدادی گوسفند سر به زیر (که گاهی اوقات کارهایشان حتی احمقانه به نظر می‌رسد)‌ و در راس آنها شاون، شخصیت‌های اصلی قصه هستند. البته آدم‌ها هم در این مجموعه حضور دارند و به نقش‌آفرینی می‌پردازند، اما گوسفندها حرف اصلی را در این مجموعه می‌زنند. شاون شیپ با آن که گوسفند است، ولی مثل آدم‌ها رفتار می‌کند و از خود خلاقیت و هوش ارائه کرده و به نمایش می‌گذارد. موقعیت کلی فضای مزرعه (و همچنین اپیزودهای مختلف مجموعه)‌ یک موقعیت کمدی است و تضادهایی که بین شخصیت‌های قصه با یکدیگر (و همچنین محیطی که در آن زندگی می‌کنند)‌ رخ می‌دهد، باعث خلق یک کمدی خاص و شاد می‌شود. وظیفه شخصیت شاون این است که تا پیش از پایان هر اپیزود ـ که مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد ـ این تضاد را به شکلی منطقی حل کند و اوضاع را به صورت عادی و معقول درآورد.
 

به گفته منتقدان تلویزیونی، اپیزودهای شاون شیپ تلفیقی از کمدی معروف بزن و بکوب (اسلپ استیک)‌ و کمدی‌های کلاسیک صامت دنیای سینما هستند. این تلفیق با سبک خاص شرکت فیلمسازی آردمن درهم آمیخته شده و مجموعه انیمیشن کمدی ویژه‌ای به بینندگان خود ارائه می‌کند. دیالوگ و گفت‌وگویی در طول اپیزودها وجود ندارد و حتی شخصیت‌های انسانی قصه هم حرفی به زبان نمی‌آورند. همین نکته است که شباهت انکارناپذیر شاون شیپ با کمدی‌های کلاسیک سال‌های اول اختراع سینما (و البته مستر بین)‌ را به نمایش می‌گذارد. در غیبت دیالوگ، این علائم و نشانه‌ها و حرکات خاص و بانمک شخصیت‌های مجموعه است که به بیان احساسات و عواطف این شخصیت‌ها می‌پردازد و حس و حال درونی و روحیه آنها را آشکار می‌کند. موسیقی متن ریک ریوز هم (که حالا شهرت زیادی پیدا کرده) به کمک فضای کلی قصه نمی‌آید تا احساسات شخصیت‌های حیوانی و انسانی مجموعه، بهتر ارائه شود.
 

پشت صحنه بره ناقلا
 

پخش مجموعه «شاون شیپ» هم با استقبال بالای تماشاگران روبه‌رو شد و هم نقدهای مثبت عموم منتقدان را به همراه داشت. اکثر منتقدان با الفاظی مثل «گرم و خیره‌کننده» و «بی‌نظیر و عالی» به استقبال آن رفتند. چارلز آرتور، معروف‌ترین منتقد تلویزیونی انگلستان از شاون شیپ به‌عنوان مجموعه‌ای اسم برد که با بهره‌گیری از سبک کلاسیک شرکت آردمن، باعث می‌شود تمام مدت نمایش آن با صدای بلند بخندد و منتقد گاردین نوشت این مجموعه بچه‌های چهار‌تا هفت ساله را میخکوب ماجراجویی‌های جذاب خود می‌کند. شاید همین نقدها و آمار بالای تماشاگران مجموعه بوده که شرکت آردمن را به فکر تولید فیلمی سینمایی براساس قصه مجموعه انداخته است. این فیلم سینمایی قرار است برای سال 2013 یا 2014 آماده اکران عمومی شود و از حالا پیش‌بینی می‌شود، تبدیل به یک مجموعه فیلم انیمیشن پرطرفدار و پرفروش شود.
 


 

این در حالی است که در ماه مارس 2011، اولین نسخه تئاتری شاون شیپ روی صحنه رفت. این نمایش زنده که یک‌‌ساعت و چهل دقیقه طول کشید، یک نمایش موزیکال بود که در منطقه تئاتری شهر لندن به نام وست‌اند، اجرا شد و تماشاگران استقبال خوبی از آن کردند. موفقیت و محبوبیت گوسفندان مجموعه به قدری زیاد بود که در سال 2008، یک‌سری بازی کامپیوتری هم براساس آنها وارد بازار بازی‌های ویدئویی شد. نیک پارک انیماتور و مدیر شرکت آردمن، خالق اصلی شاون شیپ است. سه همکار او در این شرکت در خلق شخصیت‌های قصه به وی کمک کرده‌اند. ریچارد گولژوفسکی و کریستوفر سادلر به صورت مشترک کارگردان 80 اپیزود مجموعه بوده‌اند. زمان تقریبی هر اپیزود مجموعه حدود هفت دقیقه بوده است.

 

«بره ناقلا» با نام اصلی shaun the sheep از انیمیشن‌های محبوب کودکان و حتی بزرگسالان است. شخصیت اصلی این انیمیشن ـ که گوسفندی زبل و باهوش است ـ در هر قسمت برای کمک به دوستانش از هوش و استعداد خود استفاده می‌کند و این مساله سبب خلق اتفاقات جذاب و کمیک می‌شود.


پشت صحنه انیمیشن shaun the ship

تضاد نهفته در شخصیت اصلی این انیمیشن یکی از مهم‌ترین عوامل محبوبیت آن است. این که بره‌ای زیرک و باهوش باشد هم جذاب است و هم بدیع و تازه. بیشتر انیمیشن‌های محبوب دنیا برای شخصیت‌های خود به ویژگی‌های آرمانی و تا حدودی دست نیافتنی همچون قدرت و نبوغ متکی هستند تا به کمک آنها بتوانند مخاطب را همراه کنند. این خصوصیات بیشتر به شخصیت‌های خاص و برتر تعلق دارند. حال اگر یکی از این ویژگی‌ها مثلا هوش در موجودی ظاهر شود که در واقعیت فاصله بسیاری با آن ویژگی دارد، تضاد حاصل شده نه تنها موقعیتی کمیک ایجاد می‌کند، بلکه باعث جذابیت و محبوبیت بیشتر شخصیت نیز می‌شود. دلیل این ادعا را می‌توان بروشنی در شخصیت اصلی انیمیشن بره ناقلا دید.

تقابل گوسفند باهوش با گوسفندان ابله و ساده گله سبب تمایز این انیمیشن با نمونه‌های دیگر شده است. هر بار که شان، شخصیت اصلی قصد دارد با کمک دوستانش کاری‌ کند حماقت آنها سبب می‌شود تلاش‌ها و ایده‌‌هایشان بی‌نتیجه و بد از کار در آید و این مساله باعث به وجود آمدن جذابیت در داستان می‌شود. بره ناقلا، انیمیشنی کمیک است با شخصیت‌هایی متفاوت و دوست داشتنی که توانسته با کمک داستان پردازی قوی به محبوبیتی چشمگیر نائل شود.

با بررسی شخصیت‌های مثبت و منفی در انیمیشن بره ناقلا به نکات جالبی بر می‌خوریم. فیلمنامه‌نویس با قرار دادن حماقت در مقابل زیرکی، به روایت داستان می‌پردازد. در واقع این صفات نوعی ویژگی شخصیتی محسوب می‌شوند و نمی‌توان آنها را به صورت کلی مثبت یا منفی قلمداد کرد.

وجود شخصیت‌های مثبت و منفی در بیشتر موارد باعت تقابل خیر و شر می‌شود و داستان نیازمند جدیت و در صورت لزوم المان‌هایی طنزآمیز است، اما وقتی شخصیت‌ها از این وضعیت مثبت و منفی یا تیره و روشن خارج می‌شوند و در یک حالت سیال قرار می‌گیرند و می‌توانند نقش‌های متفاوت به خود بگیرند، حتی صفاتی همچون حماقت و ساده لوحی که در ذات خود بار منفی دارند می‌توانند در وجود شخصیت‌هایی از این دست، دوست داشتنی و محبوب به نظر برسند. در واقع این شخصیت‌های سیال توانایی بسیاری برای قرار گرفتن در موقعیت‌های فانتزی و کمیک دارند. بعلاوه تقابل حماقت و زیرکی همچون تقابل حماقت با حماقت در انیمیشنی مانند پت و مت و نمونه‌هایی از این نوع می‌تواند مخاطب را در حد بالایی سرگرم ‌کند.

در این انیمیشن با کشمکش‌ها و گره‌هایی بظاهر ساده روبه‌رو هستیم، اما وقتی شخصیت‌ها به عنوان یک گوسفند با آن روبه‌رو می‌شوند، قضیه پیچیده و مبهم به نظر می‌رسد. مثلا در یکی از قسمت‌های این مجموعه می‌بینیم که گوسفندان با دیدن بادبادکی به وحشت می‌افتند، اما وقتی شان را در تلاش برای گرفتن بادبادک می‌بینند دیگر ترسی ندارند و در به دست آوردن بادبادک به او کمک می‌کنند. شاید این موضوع بظاهر گره و معمایی ساده به نظر برسد، اما دیدن تلاش گوسفندان و همراه شدن با آ‌نها به عنوان یک گوسفند، نه تنها نشانی از سادگی در موضوع ندارد، بلکه تجربه‌ای متفاوت و جذاب است.

جالب این است که تعلیق و انتظار برای حل معما در این مجموعه نیز بار طنز دارد. بیشتر مواقع نقشه‌ها و تدابیر شان با حماقت و سادگی گوسفندان دیگر نقش برآب می‌شود و مخاطب با علم به این که دلیلی برای حل معماهای داستان وجود ندارد از دیدن سادگی گوسفندان گله و تلاش به ثمر نرسیده شان برای رسیدن به اهدافش لذت می‌برد. در این میان اگر هم موفقیتی حاصل شود دیدنی و شیرین است.

 

عکس پشت صحنه انیمیشن بره ای به نام شان


 

عناصر دراماتیک داستان با دقت و در تناسب با شخصیت‌ها و حال و هوای انیمیشن انتخاب شده‌اند، طوری که نمی‌توان ایرادی به آن وارد دانست. این دقت در پرداخت عناصر مختلف داستان براحتی با دیدن خود مجموعه نیز قابل درک است. به جرات می‌شود گفت قسمتی از مجموعه را نمی‌توان یافت که کسالت‌بار و خسته‌کننده به نظر برسد. فقط کافی است فرصت دیدن مجموعه را داشته باشیم و همراه شخصیت‌ها وارد داستان شویم همین و بعد متوجه می‌شویم نه تنها گذر زمان را حس نکرده‌ایم، بلکه لحظاتی خوب و کمیک را نیز همراه تعدادی گوسفند تجربه کرده‌ایم.

تمام شخصیت‌های داستان جایگاه مهمی در پیشبرد قصه دارند، از شان شخصیت اصلی داستان گرفته تا گوسفند چاق و پرخور گله همه به عنوان یک شخصیت کاملا باورپذیر و واقعی هستند نه این که به عنوان عناصری چیده شده در زمینه کار، روایت گر داستان باشند.

ویژگی دیگر، پررنگ بودن وجه سرگرمی مجموعه نسبت به وجه آموزشی آن است. از آنجا که نمی‌توان گروه خاصی را به عنوان مخاطب اصلی برای مجموعه بر شمرد این موضوع که جنبه سرگرمی داستان بر جنبه آموزشی آن ارجح باشد کاملا منطقی به نظر می‌رسد. در واقع انیمیشن بره ناقلا تمام مخاطبان خود را از کودکان گرفته تا نوجوانان و حتی بزرگسالان راضی نگه می‌دارد. توانایی جذب گستره وسیعی از مخاطب می‌تواند تا حدودی به دلیل نکات ذکر شده در موفقیت‌های مجموعه در داستان‌پردازی و شخصیت‌پردازی باشد. علاوه بر آن، سرگرم‌کننده بودن داستان نیز در این موفقیت نقش تاثیرگذاری ایفا می‌کند، بخصوص که این سرگرمی با طنز و شوخی نیز همراه است. اما در کنار تلاش برای سرگرم کردن مخاطب، گاهی نکات آموزشی ظریفی را می‌بینیم که با دقت و وسواس بسیار در مجموعه گنجانده شده تا هم مجموعه را از حالت سرگرمی صرف خارج کند و هم مانع بیان حرف خود به صورت شعارگونه و زننده شود.

نسخه‌ای از این انیمیشن که از گروه کودک و نوجوان شبکه 2 سیما در حال پخش است با تیتراژ کاملا ایرانی آغاز می‌شود. تصاویری از گوسفندان، سگ گله و صاحب مزرعه نشان داده می‌شود و همزمان با آن شعری همراه با موسیقی ضرب پخش می‌شود. حتی نام انیمیشن نیز به صورت اختیاری انتخاب شده است و در پایان تیتراژ به تصاویر اصلی اضافه می‌شود. پایان هر قسمت نیز با جمله «تمام شد!» همراه است. شاید هدف از این دخل و تصرف در اصل انیمیشن، کمک به مخاطب برای نزدیکی و برقراری ارتباط بیشتر با مجموعه باشد، اما بوضوح می‌توان دید انیمیشن shaun the sheep خود توانایی جذب مخاطب با هر سن و سالی را دارد، بخصوص که این مجموعه فاقد دیالوگ است و برای برقراری ارتباط با مخاطب به استفاده از زبان نیازی ندارد و تنها به رفتار و واکنش شخصیت‌های خود متکی است؛ بنابراین می‌توان گفت این نوع دخل و تصرف در انیمیشن محبوب و مشهوری همچون shaun the sheep درست و بجا نیست و تلاش برای ایرانی کردن پویانمایی که نمی‌توان به روشنی ردی از فرهنگ و ملیتی خاص را در آن دید، سنجیده نیست.


منبع:http://iraniananimation.com

دیگر شخصیت های پونی کوچولوی من

حالا می خواهم برای بقیه شخصیت ها عکس بزارم.


اسپایک

http://upload7.ir/imgs/2014-10/85204590267679620368.png


http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/003/a/4/spike_nomnomnoms_by_polar_pixel-d5q9q8x.png

http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20140430201959/flutterbutter/images/a/af/Mlp_resource_spike_03_by_zutheskunk-d5cfpgu.png


http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20130918052802/mugen/images/b/b7/Spike_the_Dragon.png


http://vignette4.wikia.nocookie.net/mlp/images/f/f1/Canterlot_Castle_Spike_5.png/revision/latest?cb=20130915145632&path-prefix=de



http://th01.deviantart.net/fs71/PRE/i/2012/268/8/d/spike__s_swag_by_evilturnover-d5fxbqa.png


http://th05.deviantart.net/fs70/PRE/f/2012/353/5/3/looking_good_spike__looking_real_good_by_exbibyte-d5oifbc.png


پرنسس سلستیا

http://th04.deviantart.net/fs71/PRE/i/2013/249/a/7/crystal_princess_celestia_by_theshadowstone-d6ive55.png



http://www.lenzor.com/public/public/user_data/photo/225/224627-ccd87e9125c19cd9028c09e2824c7a82-l.jpg


http://th06.deviantart.net/fs70/PRE/i/2012/091/f/b/celestia___guilty_pleasure_by_santafer-d4uo3kq.png


http://th07.deviantart.net/fs70/PRE/i/2012/294/3/1/princess_celestia_reading___season_2_poster_by_takua770-d5an7xr.png



پرنسس لونا

http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2014/052/4/b/rainbofied_princess_luna_by_katequantum-d77eznk.png


http://8pic.ir/images/fenresc0nn0iqmumke81.png


http://th08.deviantart.net/fs71/PRE/i/2013/123/9/5/princess_luna_by_aaplepiee-d63wvm2.png




http://th04.deviantart.net/fs70/PRE/i/2012/156/b/1/luna_with_a_ponytail_by_jennieoo-d52dg5h.png


http://www.hotup.ir/upload/ks21_pcdrz.png


اپل بلوم

http://th03.deviantart.net/fs71/PRE/f/2012/248/7/6/apple_bloom___deal_with_it_by_austiniousi-d5dksi3.png


http://th05.deviantart.net/fs70/PRE/i/2011/191/e/5/apple_bloom___like_big_sister_by_creshosk-d3lltzr.png


http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2012/105/1/7/apple_bloom____two_cutie_marks___two_talents___by_cobaltwinterborn-d4wb9xn.png


http://th09.deviantart.net/fs71/PRE/i/2012/289/7/3/apple_bloom_by_sulyo-d5i0b96.png


http://8pic.ir/images/8lb9mpzmpkye7em83xb1.png


http://fc07.deviantart.net/fs70/f/2011/219/2/f/little_angel_apple_bloom_by_creshosk-d45tb9j.png


http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2012/297/c/2/apple_bloom_by_lilcinnamon-d5isxxa.png


http://th01.deviantart.net/fs70/PRE/i/2011/255/7/f/apple_bloom_by_blackgryph0n-d49mir4.png

سوییتی بل


http://upload7.ir/images/69885670743548455870.jpg


http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20120516042820/mlpfanart/images/e/e6/Sweetie_belle_vector_by_tigersoul96.png


http://th07.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/364/9/9/worried_sweetie_belle_by_yetioner-d700p1z.png


اسکوتالو


http://upload.ghashang.com/images/2ec06ukwr2qtes8ym4lm.png


http://th05.deviantart.net/fs70/PRE/f/2013/251/a/f/scootaloo_s_happy_dance_by_iamadinosaurrarrr-d6kf5dc.png


http://th06.deviantart.net/fs71/PRE/i/2013/018/6/a/scootaloo____sure__we_can_do_that____by_lahirien-d5rxg0q.png

سانست شیمر

Equestria Girls: Sunset Shimmer by TheShadowStone


Bossy Sunset Shimmer by MillennialDan


http://th01.deviantart.net/fs71/PRE/f/2014/047/2/3/sunset_shimmer_by_shesky-d76t8dp.png


TooCool4U by PinkiesPartyGirl





اینم یک دسته جمعی

http://s4.picofile.com/file/8169067526/lqoxFrpZD5_GlitterDelightDotCom.gif

نیمه شعبان

نیمه ی شعبان را به همه ی کسانی منتظر ظهر آقا امام زمان هستند را تبریک می گویم.ایشان 1141 سال است که دید ما انسان ها پنهان است و شاید این جمعه بیاید.

http://harfeakhar.com/_files/images/gallery/%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1%20%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%87%20%D8%B4%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D9%86%201.jpg