دنیایی از کارتون

دنیایی از کارتون

جایی برای طرفداران کارتونی
دنیایی از کارتون

دنیایی از کارتون

جایی برای طرفداران کارتونی

قوچی و خونه بغلی

امسال کلاه قرمزی 94 پخش شد و دو شخصیت جدید به آن اضافه شدند البته اگه نظر منو بخوای اصلا انتظار نداشتم که این که این دو این قدر بی نمک باشند.اصلا شبیه بقیه شخصیت ها نیستند.

«کلاه قرمزی 94» شامگاه جمعه (21 فروردین ماه) در حالی از مخاطبانش خداحافظی کرد که یک شخصیت عروسکی جدید را مهمان خود کرده بود.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا‌، «قوچی» جدیدترین عروسک «کلاه قرمزی 94» بود که در مراسم خداحافظی کلاه قرمزی و دوستانش از مخاطبان، در کنار سایر عروسک‌ها دیده شد و گفته شده است که این کاراکتر جدید در قسمت‌های بعدی «کلاه قرمزی» حضور دارد.

کلاه قرمزی که هر سال در ایام نوروز شخصیت‌های جدیدی‌ را به مجموعه‌اش اضافه می‌کند، امسال با همان کاراکترهای سال گذشته به تلویزیون آمد اما شامگاه گذشته همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر یک شخصیت جدید با عنوان «قوچی» به این مجموعه اضافه شد. «قوچی» در دیگر اعیاد در طول سال در کنار سایر عروسک‌های مجموعه کلاه قرمزی دیده خواهد شد.

کلاه قرمزی‌، پسرخاله‌، جیگر‌، دیبی‌، ببعی،‌ گابی‌، دختر همساده‌، فامیل دور‌، بچه فامیل دور‌، ببخشید عزیزم‌ و ... از شخصیت‌های امسال «کلاه قرمزی» در نوروز 94 بودند.

1428735828585_87.jpg

منبع:http://www.isna.ir

توربو

خب دوستداران انیمیشن توربو کیان؟

خلاصه:توربو یک حلزون بلند پرواز است که عاشق مسابقه سرعت است.او آرزو دارد پر سرعت ترین باشد.او یک روز به طور اتفاقی در ماشین مسابقه ای افتاد و اتفاقی او افتاد که سرعت او بسیار زیاد شد ولی به دلیل خرابکاری که بار آورد او و برادرش،چت،مجبود به ترک باغچه شدند.ناگهان کلاغی چت را گرفت و توربو برای نجات او رفت که مردی به نام تیتو آن ها را گرفت که او و برادرش مغازه پیراشکی فروشی داشتند ولی اوضاع آن ها و دوستانشان خراب بود و تیتو توربو را به مسابقه حلزونی بین دوستانش برد و وقتی متوجه سرعت توربو شدند خیلی تعجب کردند.پنج حلزون دیگر آن جا سعی به کمک توربو کردند که در مسابقه ی اتومبیل رانی شرکت کند...


این فیلم کاری ماندگار از شرکت دریم ورکس است و در ایران توسط گروه نوین و گویندگان جوان دوبله شده است.همین طور از روی این انیمیشن یک بازی پر طرفدار به نام توربو فست ساخته شده است و یک سریال دوبعدی 26 قسمتی به نام توربو فست که در شبکه پویا دوبله و پخش شده است.


شخصیت ها:


توربو :شخصیت اصلی کارتون و عاشق سرعت است.او بلند پرواز،کمی ساده،سریع و باهوش است و هرگز تسلیم نمی شود.

http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/00-.jpg

ویپلش:مربی گروه سرعت است.او حلزونی بنفش و جدی است.معمولا تند و با حالت تندی صحبت می کند.او به همه ی تکنیک های حلزون ها آگاه است و نقاط ضعف آن ها را می داند.او بقیه را در مسابقه ها راهنمایی می کند و خود هم سرعت بالایی دارد.همچنین در دوبله ایران به او شلاقی می گویند.

http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/48.jpg

چت:او برادر توربو هست و از خطر کردن خوشش نمی آید.او همیشه زیادی نگران توربو است.او برعکس بقیه حلزون ها سرعت بالایی ندارد و مسئول ایمنی یا آمبولانس گروه است.همچنین روی صدفش پره هایی وجود دارد که به او قدرت پرواز می دهد و همین سرعت او را جبران می کند.همچنین او در سریال توربو فست با برن ازدواج کرد.او عاشق موز است.

http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/44.jpg


اسکید مارک:این حلزون واقعا خیلی فنی است.همه ی صدف های گروه و وسایل دیگر را او می سازد البته گاهی محکم بودن وسایلش بقیه را به دردسر می اندازد مثلا یک بار در قسمت داستان دو توربو صدف توربو را برای تغییر قیافه محکم بسته بود که در نمی آمد.همچنین او زیادی به موجودات خیالی خطر ناک اعتقاد دارد.او در ایران به نام خط قرمز شناخته شده است.

http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/56.jpg


اسموو موو:این حلزون از آهنگ و ترکوندن خوشش می آید به همین خاطر روی صدفش دو بلند گو نصب شده است.او از الماس خوشش می آید و سرش را زیادی تکان می دهد.او صدای آرومی دارد و با لحنی خاص صحبت می کند.به او در دوبله تندر می گویند.

http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/45.jpg


برن:او تنها عضو دختر گروه سرعت است و همیشه یک آدامس صورتی می جود.او با چت در توربو فست ازدواج کرده است.او صدفی دارد که از آن آتش بیرون می آید و گاهی نگران پرخوری چت است.او در ایران به آتش معروف است.

http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/54.jpg

وایت شدو:او حلزونی سفید و بسیار پر خور است.صدف او مانند کامیون می ماند و روی آب هم شناور است. او خیلی سر به هوا است.همین طور به دوبله به نام های قلمبه]شادو و سفید رو شناخته شده است.

http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/28.jpg


حالا عکسها

http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/01.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/04.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/06.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/07.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/09.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/11.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/13.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/20.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/24.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/25.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/29.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/22.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/33.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/38.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/39.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/46.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/42.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/34.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/52.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/63.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/62.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/64.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/193046/0002jpg00020002.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/193046/0003jpg00030003.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/193046/0004jpg00040004.jpg


http://pooyatv.ir/media/k2/galleries/213202/57.jpg


خوشتون آمد؟

خطای دید

منبع:http://www.break.blogsky.com

باب اسفنجی چطور به خشکی آمد؟

ساخت شخصیت‌ها

Wire_frame_002

تبدیل کردنِ شخصیت‌های دوبعدی کارتونی به صورت سه‌بعدی خودش یک چالش به حساب می‌آید. ما به عنوان ilura متهد بودیم به نسخه‌ی اصیل کاراکترها وفادار باشیم. شخصیت‌ها به صورت نامحسوسی دارای بافت هستند که باعث می‌شود حس دیجیتال بودن‌شان کمتر شود . ما نیاز داشتیم تا کاراکترها شبیه اسباب‌بازی‌هایی از جنس PVC باشند. کمی پُرز روی باب اسفنجی کار کردیم. پاتریک هم دارای برجستگی‌های خفیف است. دوخت و دوزهای کفش‌ها و لباس‌ها هم به نوعی پل‌ی میان جهانِ دوبعدی و سه‌بعدی بودند.  وقتی شخصیت‌ها از فاصله‌ی دورتری دیده شوند، جزئیات همچنان پابرجاست اما شخصیت‌ها ساده، تمیز و دارای سیلوئت قابل فهم هستند.

آقای Melenhorst اضافه می‌کند: همچنین میزان کمی از SSS هم در شیدرها استفاده کردیم عمدتا وقتی در فرمِ کوچک دیده می‌شوند.  تا کمی شبیه به گوشت و پوست باشند. این نیمه‌شفافیت روی پوستِ پاتریک و اسفنجِ باب و همچنین اندامِ پلانگتون نه‌تنها باعث می‌شد تا کوچک حس شوند، بلکه کمی گرما و مقداری پیچیدگی‌های ظریف نیز به آنها اضافه می‌کرد.

Animators_tools

 

انیمیشن

البته می‌دانستیم سالیانِ سال (توجه کنید به جمله!) مردم مشغول تماشای این انیمیشن هستند و شخصیت‌ها را دوست دارند. مسئولیت بزرگی که باید می‌توانستیم عملکردِ باب اسفنجی و دیگر شخصیت‌ها را عینا به دنیای سه‌بعدی منتقل کنیم. بنابراین ilura زمانی را در جهت تحقیق و بررسی نوعِ ریگ، رندر و تکنیک‌های انیمیشن صرف کرد تا آنها را هرچه بیشتر به نسخه‌ی اصیل نزدیک‌تر کند. از نظر آقای Melenshurst دو عنصر کلیدی بسیار سخت وجود داشت:

۱- زمان‌بندیTiming

۲- استیجینگ Staging

برخلاف بسیاری فیلم‌های تلفیقی، باب اسفنجی انیمیت‌هایی سریع و خلاصه داشت. چیزی که ما متوجه شدیم این بود که باب اسفنجی در فرمِ انیمیشن سنتی، به ندرت به صورت نرم می‌چرخد. به محض چرخش سرِ مکعبیِ کاراکتر در فضای سه‌بعدی، نگاه ِ کاراکتر اشتباه از آب درمی‌آمد. بنابراین از انیماتورهای دو‌بعدی کمک خواستیم، و در نتیجه آن را به صورتِ خیلی سریع و آهنربایی انیمیت کردیم و یک سری اکسنت‌هایی نیز به حرکت اضافه کردیم.

Match_move

در خلال انیمیت، Iloura هر شات را تحت فازی با نامِ ‘post sculpt’ کار می‌کردیم، این کار باعث می‌شد تا سیلوئت‌های قوی‌تری ایجاد کنیم. انیمیشن‌های کلیدی keyframe Animationها تحت مراقبت و سرپرستی Nick Tripodi کار شد. سوپروایزور انیمیت، آقای Dean Elliot یکی از بهترین‌های ماست و همچنین آقای Samuel Jensen که مسئولیت بخش سیلوئت‌ها را داشت. مشخص می‌کردیم که به چطور حالتی از کاراکتر نیاز داشتیم تا هرچه بیشتر سیلوئت‌ها را تقویت کنیم. این روش روی کلید‌های اصلی ایجاد می‌شد و به صورت جدی کاراکتر را در حالتِ مدِ نظر قرار دهیم. می‌توانستیم در لایه‌ی بالاتری برای انیمیشن نیز روی چین و چروک‌های صورت کار کنیم.

 

افکت‌ها

A_few_ice_cream_passes

 

در جایی، پاتریک در میان زمین و آسمان است و در نهایت به یک بستنی می‌چسبد. ما در استودیو مایعاتی بسیار غلیظ و چسبناک ایجاد کردیم به شکل بستنی تا ببینیم چطور در مقابل این چسبندگی رفتار می‌کند. نرم‌افزار هودینی Houdini بسیاری از کارها را انجام داد. بعد از مدتی تلاش دیدیم نمی‌توانیم به نتیجه‌ی مورد نظر برسیم، Paul Buckley و من تصیمیم گرفتیم به سادگی بوسیله‌ی مورف تارگت‌های نرم‌افزار ۳DsMax این کار را انجام دهیم. گاهی اوقات دوری از پیچیدگی تکنیکی، نتایج بهتری به همراه دارد. آقای Melenhorst ادامه می‌دهد: برای بستنی هم سری تصاویری از بافت ِخیس ایجاد کردیم و  آنها را در کانال displacements (سری مطالب مربوط به لایه‌های رندر را از اینجا ببینید) آبجکتی که از بدن پاتریک کپی کرده بودیم اعمال کردیم.

A_few_Patrick_passes

 Houdini_simulation

SB-2_poster

منبع:http://puyanama.com

نقد انیمیشن 6 قهرمان بزرگ

Big_Hero_6_film_poster
تیم سازنده‌ی انیمیشن‌های یخ زده و رالف خرابکار پس از کسب موفقیت‌ در فروش و جلب نظر مخاطبان و منتقدان در جدیدترین کار خود با اقتباس از مجموعه‌ کتب کمیک مارول دست به خلق داستانی ابرقهرمانی بر بستر اتوپیایی چندفرهنگی با نام قهرمان بزرگ ۶ زده‌است.

big-hero-six-comic-marvel

قهرمان بزرگ ۶ عنوان پویانمایی محصول شرکت والت دیزنی است که در نوامبر ۲۰۱۴ به اکران عمومی رسید.

walt disney pictures

استودیوهای انیمیشن سازی والت دیزنی با اختصاص بودجه‌ی ۱۶۵ میلیون دلاری برای ساخت این پویانمایی توانست به فروش ۵۴۶ میلیون دلاری در سراسر دنیا دست پیدا کند.
کارگردانی قهرمان بزرگ ۶ به دو چهره‌ی نه چندان شناخته‌شده‌ی عرصه انیمیشن سازی دان هالز و کریس ویلیامز محول شد.

don-hall-and-chris-williams

آهنگسازی اثر را هنری جکمن انگلیسی بر عهده گرفت.

Henry_Jackman

او موسیقی فیلم را در ژانر اسکورز تنظیم کرد. جکمن با بهره‌گیری از  ژانرهای پاپ راک و الکترونیک راک نیز به تنظیم آهنگ تیتراژ پایانی انیمیشن با عنوان «جاودانگی» پرداخت.
رخدادهای اتوپیای سانفرانسوکیو توصیفی آینده‌نگرانه و خیالپردازانه از یکپارچکی و ادغام فرهنگی شرق و غرب است که در آن مرزهای فیزیکی محو شده و ملغمه‌ای از هویت‌های شرقی-غربی جایگزین آن‌ها گشته است. در این اتوپیای چندملیتی تلاقی نبوغ بشر و تکنولوژی برتر، ابرقهرمانان را پدید آورده است. قهرمانان سانفرانسوکیو نه تنها از قدرت‌های ماورایی ذاتی بی‌نیازند بلکه خلاء قدرت ذاتی با خلق مدام تکنولوژی و نبوغ بالا جبران می‌شود. مناسبات فی‌ما‌بین ابرقهرمانان و تقابل آنان با ابرشرور، شکل دهنده‌ی رخدادهای اصلی داستان هستند. تقابل تکنولوژی خوب و بد، نفی شرارت‌های ناشی از نفرت و اصالت تکنولوژی بد با گشتل هایدگری و منطق دوئالیستی ین و یانگی در هم آمیخته‌ و غنای فلسفی اثر را افزون ساخته‌اند.
فیلمنامه‌ی خوب، جلوه‌های تصویری قوی و تکنیک‌های انحصاری به کار رفته در اثر به همراه محتوا و مضمون عمیقاً فلسفی موجب شد قهرمان بزرگ ۶ در میان سایر پویانمایی‌های نامزد در اسکار به عنوان برترین انتخاب شود.

big hero 6 and oscar

البته عبور بی تفاوت از کنار نگاه سیاسی اسکار به آثار سینمایی بسی ساده‌انگارانه می‌نماید. عدم حضور پویانمایی ایدئولوژیک لگومووی به عنوان اثر شاخص ابرقهرمانی در جمع نامزدهای نهایی اسکار اثباتی بر سیطره‌ی نگاه سیاسی و جانبدارانه جایزه‌ی آکادمی (اسکار) به سینمای جهان است.

lego movie

پس از این مقدمه موجز و کوتاه، در سطور آینده به توصیف، تشریح و بسط ابعاد فلسفی و استراتژیک اثر پرداخته خواهد شد.
سانفرانسوکیو؛ اتوپیایی چند ملیتی و چند فرهنگی:
فیلم با نمای خیلی دور (اکستریم لانگ شات) دوربین از یک بندر آغاز می گردد.
دوربین کروز کرده و در سطح دریا به دروازه بندر نزدیک می شود.
بندر سانفرانسوکیو!

san fransokyo port

آسمان خراش‌ها و برج‌های مرتفع که انعکاسی از معماری ترکیبی هستند در صفحه ی نمایش پدیدار می‌گردند. دوربین با حرکت رو به پایین از کنار دو خط مترو عبور کرده و به ساختمان‌های کم ارتفاع تر و کوچه‌هایی تنگ و تاریک نزدیک می‌شود. سر در برخی خانه‌ها و مغازه‌ها نوشته‌هایی موجود است که برخی به زبان انگلیسی و برخی دیگر به زبان ژاپنی‌اند. در مکانی بسته و تاریک عده ای جمع شده و به نظاره جنگ روبات‌ها نشسته‌اند. جمع حاضر ترکیبی از چند ملیت هستند. برخی امریکایی اند و برخی دیگر ژاپنی و … .
سانفرانسوکیو همانگونه که از نام آن نیز پیداست، اتوپیایی چند ملیتی و چند فرهنگی است. سانفرانسوکیو ترکیبی جغرافیایی از سانفرانسیسکو یکی از شهرهای معروف امریکا در ایالت کالیفرنیا و توکیو پایتخت کشور ژاپن است.

tokyo-and-sanfrancisco-san-fransokyo

معماری، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، هنر و حتی تکنولوژیِ ترکیبی آرمانشهر سانفرانسوکیو همگی خبر از محو شدن خطوط مرزی و یکپارچگی در باورهای شرقی و غربی می‌دهند. هر چند قشرهای گوناگون جامعه فرضی از منظر ایدئولوژیک و مشی گذشتگانشان دارای تضادها و تعارضاتی هستند اما گویا قانون نانوشته‌ای این دو گروه را در کنار هم نگاه داشته و شرایط را برای همزیستی مسالمت‌آمیز آنان فراهم ساخته است. قانونی که در آن اصالت فرد و اصالت اجتماع شانه به شانه و گام به گام هم حرکت می‌کنند. کاراکترها با وجود برخورداری از خصلت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد در جمع حاضر شده و با همکاری یکدیگر به تحقق اهدافی مشخص می‌اندیشند. در اتوپیای سانفرانسوکیو برتری ایدئولوژیک رنگ ‌باخته و تعادل ایدئولوژیک به جای آن نشسته است.
شخصیت شناسی و جریان شناسی قهرمانان:
هیرو همادا:

BIG HERO 6

روبات یاما در شکست حریف ژاپنی‌اش موفق ظاهر می‌شود. در همین لحظه پسر نوجوان دو رگه ای وارد گود شده و یاما کوچولو را به مبارزه می‌طلبد. نوجوان مورد تمسخر حاضران قرار می‌گیرد. او خود را هیرو همادا معرفی کرده و پس از قرار دادن رباتش در میانه میدان، مبارزه را با روبات یاما آغاز می‌کند.
مگابات در مبارزه اول متحمل شکست می‌شود اما هیرو نا امید نشده و باری دیگر با بستن شرط و پرداخت مبلغی، مجددا به میدان مبارزه راه می‌یابد. مگابات با تغییر چهره از مبارز خوب به مبارز بد ظاهری خشن و ترسناک به خود گرفته و با چند حرکت حیرت انگیز به حیات مکاترونیکی یاما کوچولو پایان می‌بخشد.

megabot

هیرو به یمن این پیروزی کل شرط را می برد. ارباب یاما و نوچه‌هایش که به شدت از این موضوع مشوش و عصبانی شده‌اند قصد دارند به هیرو آسیب برسانند اما برادر بزرگ تر تاداشی همادا با موتوری برای کمک سر می‌رسد.

tadashi

دو برادر در حال ترک محل هستند که با پلیس روبرو می‌شوند. پلیس دو طرف را دستگیر و راهی زندان می‌کند اما عمه کاس سر رسیده و شرایط آزادی آنان را فراهم می‌آورد.

BIG HERO 6

هیرو نوجوان نابغه‌ی ۱۴ ساله، والدین خود را در ۳ سالگی از دست داده است. او با عمه و برادرش تاداشی زندگی می کند. چهره ی هیرو نشان از دورگه بودن او می دهد. عمه کاس هیچگونه شباهتی به ژاپنی ها ندارد بنابراین پدر هیرو و تاداشی ملیتی غربی- یهودی داشته و مادر آن‌ها ژاپنی بوده است. قهرمان نوجوان فیلم علاقه ی وصف ناپذیری به روباتیک به ویژه جنگ بات‌ها دارد.
هیرو در پاسخ به پرسش تاداشی که «با اون مغز بزرگت چه کار خواهی کرد؟» می گوید:
«مثل تو برم دانشگاه؟ تا مردم چیزهایی به من یاد بدن که قبلا بلد بوده‌ام.»
ظرفیت ذهنی و اطلاعات هیرو به قدری بالاست که دیگر نیازی به دانشگاه رفتن در خود احساس نمی‌کند.
تاداشی هیرو را به انستیتو تکنولوژی سانفرانسویکو می برد تا دوستان دانشمندش را به او معرفی کند.

san fransokyo institute

گوگو توماگو :

GoGoTomago

او زنی قوی، ورزشگار ، ماجراجو و فعال است. توماگو دوچرخه سواری حرفه ای است که با کمک تعلیق مغناطیسی توانسته دوچرخه‌ای پرسرعت ابداع کند. گوگو یکی از اعضای اندیشکده‌ی تکنولوژی فرانسوکیو است. توماگو نماینده‌ی کره‌ای‌ها و جامعه‌ی ورزشی در انیمیشن است.
واسابی:
 BIG HERO 6
او فردی باهوش، کمی عصبی، محافظه کار، محتاط و به شدت منظم است که به طور تخصصی در حوزه تکنولوژی لیزر فعالیت می‌کند. واسابی نماد و نماینده‌ی سیاه پوستان جهان است. هویت ملی او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما می توان ادعا کرد او نماینده‌ی آفریقا در انیمیشن است.
هانی لمون (لیموشیرین):

honey lemon

لمون دانشجوی نخبه‌ی مهندسی شیمی در انستیتو تکنولوژی سانفرانسوکیو است. او زنی بشاش، پر جنب و جوش، فعال، شوخ طبع، خوشبین، هیجان طلب، غیرعادی و مهربان است. سلاح اصلی‌اش برای مقابله با کاراکترهای منفی توپ‌های شیمیایی (chem-balls) است.
هانی علاقه‌ی زیادی به موسیقی لاتین، رنگ صورتی، کار گروهی و شیمی دارد. او زبان انگلیسی و ژاپنی را روان صحبت می کند و به زبان اسپانیولی نیز تسلط کامل دارد. لمون تاکید دارد با زبان اسپانیولی بزرگ شده است.
با توجه به ظاهر و لهجه‌ی اسپانیولی‌اش هانی لمون نماینده مردم لاتین (به ویژه کشورهای امریکای لاتین و اسپانیا) است. او همچنین نماد جامعه‌ی شیمی و کیمیاگری است.
فِرِد:

BIG HERO 6

فِرِد دارای شخصیتی خلاق، بی‌خیال، غیرعادی، با گیرایی پایین، جذاب و سخاوتمند است. او استاد گزافه گویی است. از قابلیت‌های ابرقهرمانانه‌ی او می توان به نفس آتشین و مقاومت در برابر شعله‌های آتش اشاره کرد.
فرد به کتاب‌های کمیک، فیلم های هیولایی، ماجراجویی، علم، غذای رایگان علاقه‌ی زیادی دارد. وی (به علت ثروتی که در اختیار دارد) نماینده‌ی قشر اشرافی و کپیتالیست در میان ابرقهرمانان است.
پدر فرد نیز روگرفتی مستقیم از استن لی نویسنده یهودی‌ صهیونیست معروف کتابهای کمیک است.
fred's-father-and-stan-lee
استن لی خالق ابرقهرمانانی چون مردعنکبوتی، مردان ایکس، مردآهنی، چهار شگفت انگیز و ثور است.
اصالت تکنولوژی :
هیرو با مشاهده‌ی دانشمندان و اختراعات آنها تحت تاثیر قرار گرفته و در فکر اختراعی بدیع است. او پس از پشتکار و تلاشی مجدانه دست به خلق میکروبات‌ها می‌زند. هیرو به همراه اعضای برتر انستیتو تکنولوژی راهی نمایشگاه اختراعات و ابداعات تکنولوژیک و روباتیک می‌شود. در آن‌جا اختراع بدیع خود را ارائه داده و شگفتی همگان را بر می‌انگیزد.

microbots and hiro

«این یک ریزربات است و اگر با دوستانش جمع شود موضوع جالبتر به نظر می رسه. میکروبات‌ها با استفاده از سنسورهای عصبی کنترل می شن. به هرچیزی فکر کنم همون کار رو انجام میدن. کاربردهای این تکنولوژی بی‌نهایته. ساخت و ساز؛ کاری که ماه ها و سال ها انجام دادنشون توسط کارگران طول می‌کشید حالا می‌تونه به وسیله‌ی یک نفر انجام بگیره. این تازه شروع کاره. حمل و نقل؛ روبات‌ها می‌تونن به راحتی هر چیزی رو جابجا کنن. میکروبات‌ها به هر چیز فکر کنید انجامش میدن تنها محدودیت تصور شماست.»
بنا به گفته های هیرو روباتهایی که او ساخته است هر کاری انجام می دهند.
ابداعات سایر اعضای انستیتو تکنولوژی نیز در نوع خود از اهیمت به‌سزایی برخودارند.
انیمیشن قهرمان بزرگ ۶ در پی اصالت بخشیدن به تکنولوژی و علم است. قریب به۲۵۰۰ سال از عمر فلسفه در غرب می‌گذرد. رنه دکارت فلسفه را به درختی تشبیه می‌کند که ریشه‌ی ان متافیزیک، تنه فیزیک و علوم شاخه‌های آن هستند.

51-05-12-Tekhne

در عصر مدرن علم به عنوان تنها قدرت برتر برای رفع مشکلات و نیازهای انسان مطرح شد اما دیری نپایید که خود علما و فلاسفه ی غرب به مرگ و سقوط فلسفه و علم در برخی از حوزه‌ها اذعان کردند. در عصر حاضر با ظهور و بروز بیش از پیش تکنولوژی که از آن با عنوان میوه‌ی درخت فلسفه نیز یاد می‌شود، از منظر تفکر غربی این تکنولوژی است که قادر به تامین و برآورده ساختن نیازهای بشر امروزی است. بشر امانیست غربی در آخرین تلاش خود به دنبال معرفی تکنولوژی به عنوان عامل اصلی نجات جهان است. اما آیا تکنولوژی می تواند عامل نجات، سعادت، فلاح و رستگاری بشر باشد؟ آیا حیات آدمی محدود و محصور به این جهانِ فانیِ مادی است که آخرتی در پی ندارد؟ در زندگی جاودان اخروی تکنولوژی چه جایگاهی دارد؟ و … .
واضح است که دست سازندگان این پویانمایی برای پاسخگویی به این پرسش‌ها (و خیلی پرسش‌های دیگر) کاملا خالی است.
ناجیان پویانمایی قهرمان بزرگ ۶ انسان‌های آمیخته با تکنولوژی هستند که بدون آن ناتوان و زبون جلوه داده می‌شوند. اصالت افراطی تکنولوژی به عنوان میوه‌ی درخت فلسفه در تقابل جدی با غیب و قدرت‌های ماورایی است. با پذیرش چنین دیدگاهی ایمان به غیب نفی می شود و قادر رقم زننده‌ی آن به شدت مورد هجمه قرار می‌گیرد.
تکنولوژی خوب، تکنولوژی بد:
اقای آلیسر کری سرمایه گذار معروف تکنولوژی‌های برتر قصد خرید میکروبات‌ها را دارد که با جواب منفی هیرو مواجه می‌شود.

Alistair_Krei_Big_Hero_6

هیرو و تاداشی از نمایشگاه خارج می شوند اما اندکی بعد آتش ساختمان را فراگرفته و برادر بزرگتر برای نجات پروفسور کالاهان (رئیس انستیتو تکنولوژی) به آتش می‌زند. انفجاری بزرگ رخ می‌دهد و تاداشی در زبانه‌های آتش گرفتار می‌شود و …
هیرو به علت مرگ برادر به شدت منزوی و گوشه گیر شده است. روزها در پی هم سپری می‌شوند اما هیچ کنشی واکنش هیرو را در بر ندارد. به دلیل آسیب فیزیکی هیرو، بیمکس از خواب روباتی بر می‌خیزد و برای درمان قهرمان نوجوان فیلم خرامان خرامان شتاب می‌کند! نگاه بیمکس پس از پرسش از احوالات هیرو به میکروبات‌ لرزان و لغزان می‌افتد.

beymax and hiro

بیمکس با مشاهده‌ی جنب و جوش میکروبات به دنبال نشانه‌هایی که می دهد، رفته و از خانه خارج می‌شود. هیرو با مشاهده‌ی بیمکس در خیابان بدون درنگ او را تعقیب می‌کند. آنها پس از طی مسافتی به یک انبار بزرگ می‌رسند. بعد از ورود با حجم زیادی از ریزرباتها که در انبار تولید شده، روبرو می‌شوند. در این هنگام به ناگاه ریزروبات‌ها به پرواز در آمده و به سوی هیرو و بیمکس حمله‌ور می‌شوند.

microbots and supervilian

روبات‌های پرنده‌ای که توسط ذهن هیرو کنترل می‌شدند و برای انجام کارهای مفید و اهداف بشردوستانه  ابداع شده بودند اکنون به دشمنی سرسخت علیه او بدل گشته‌اند.
مارتین هایدگر فیلسوف مشهور المانی در مقاله «پرسش از تکنولوژی» از تقدیری که به نظم می‌آورد به عنوان بزرگترین خطر یاد می‌کند.

martin-heidegger-6

هایدگر اینگونه به توصیف تکنولوژی می‌پردازد:
«گشتل مانع تجلی و استیلای حقیقت می‌شود. در نتیجه ، تقدیری که به انظباط می آورد ، بزرگترین خطر است. تکنولوژی خود خطرناک نیست. تکنولوژی امری شیطانی نیست؛ ولی ماهیت آن اسرار امیز است. ماهیت تکنولوژی ، به عنوان تقدیر انکشاف خود خطر است. شاید معنای تحول یافته ی گشتل تا حدی مانوس تر شود اگر گشتل را به مفهوم تقدیر و خطر تصور کنیم.»
هایدگر قائل است اگر تکنولوژی به سبب بازوان ستبر و قدرت خود تقدیراتی را رقم بزند که به واسطه‌ی آن جهان و طبیعت را به انظباط در آورد آن زمان است که بزرگترین خطر هویدا می‌شود. نظم پولادینی که ارباب تکنولوژی به عنوان خدایان دست ساز! بشر بر جهان حاکم می‌کنند سرانجامی جز نابودی جهان به همراه نخواهد داشت. تا زمانی که میکروبات‌های هیرو تحت کنترل ذهن خلاق او بودند هیچ خطری جهان را تهدید نمی‌کرد اما هنگامی که ریزربات‌ها تحت کنترل ذهن شخصیت انتاگونیست ماسک دار قرار می‌گیرند ماهیت مهلک و خطرناک تکنولوژی بیشتر آشکار می‌گردد.

Yokai_Full_Body

نظم و انظباطی که قرار است تکنولوژیِ تحتِ حاکمیتِ مرد ماسک‌دارِ شرور رقم بزنند جهان را به نابودی خواهد کشاند. چرا که دیگر مقدرات حاکم بر جهان توسط درون آشفته و ماهیت آمیخته با دشمنی شخصیت دیونیزوس صفت پویانمایی رقم می‌خورد و اوست که خوب یا بد را تشخیص می‌دهد. اینجاست که گشتل مانع تجلی و استیلای حقایقی مانند انسان دوستی ، صلح و آشتی (از منظر سازندگان انیمیشن) خواهد شد. به بیانی دیگر ریزروبات‌ها که روزی برای رفاه و آرامش و ایجاد صلح و آشتی بین انسان‌ها ابداع شده بودند اکنون به سبب قرار گرفتن تحت حاکمیت فردی شرور، مانعی برای تحقق رفاه، آرامش و صلح به شمار می آیند. در واقع تکنولوژی تحت حاکمیت فرد شرور برای ایجاد نظم نوین ، به دنبال بر هم زدن نظم موجود و ایجاد بی نظمی و آنارشی است.
دوئالیسم ین و یانگی در بیمکس:
هیرو و بیمکس در گام اول نمی‌توانند بر ابرشرور و تکنولوژی قدرتمندش (که از هیرو دزدیده است!) غلبه یابند و به اجبار فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند.
قهرمان نوجوان فیلم احساس می‌کند بیمکس علاوه بر ابعاد درمان‌گری، صلح‌جویانه و بشردوستانه‌اش به ابعاد دیگری نیز نیازمند است. بیمکس بیش از حد مثبت و خوب است و این موضوع تعادل شخصیت او را بر هم می‌زند. لذا هیرو تلاش می‌کند با طراحی قطعاتی جدید و نوشتن برنامه‌ای نو ابعاد جنگ طلبانه و خشنی به شخصیت بیمکس الحاق کند. او ابتدا ترجیح می‌دهد برنامه‌ی جنگی روبات، مبتنی بر کاراته که ورزشی ژاپنی است، باشد اما در مراتب بعدی با اعمال تغیراتی در برنامه و هوش مصنوعی روبات، بیمکس را به یک قهرمان تکنولوژیک جنگجو-صلح‌جو مبدل می‌سازد.

BIG HERO 6

هیرو پس از الحاق چیپ جدید به بیمکس موفق می‌شود تا حدودی جنگ و صلح را در او به تعادل برساند. اکنون بیمکس با دو برنامه کار می‌کند. یکی از برنامه ها حاوی صلح ، نوع دوستی و کمک به انسان‌هاست و دیگری بیمکس را به یک جنگجویی حرفه‌ای بدل می‌سازد.
دوئالیسمی که در کاراکتر بیمکس نهادینه شده روگرفتی عاریتی از ین و یانگ چینی است.

1024px-Yin_and_Yang.svg

از دیدگاه چینی‌های باستان و تائوباوران، در همه‌ی پدیده‌ها و اشیاء غیر ایستا در جهان هستی، دو اصل متضاد ولی مکمل وجود دارد مانند زن و مرد، شب و روز، زشت و زیبا، سفید و سیاه. زمانی ین و یانگ تحقق می‌یابد که بین دو اصل متضاد تعادل برقرار شود. لذا شخصیت دوگانه‌ی بیمکس (قسمتی آرام و حامی بشر و قسمتی دیگر ناآرام و خشن) بر بستر دوئالیسم ین و یانگی شکل گرفته است.
عدم تعادل در شخصیت بیمکس موجب شده او بیش از حد مثبت یا منفی باشد. این موضوع زمانی که هیرو به همراه ۴ قهرمان دیگر به مقابله با ابرشرور می پردازند، بیشتر اشکار می گردد. ابرقهرمانان با ابزارالات تکنولوژیک خود به نبرد با ابرشرور می پردازند آنها ابتدا ناموفق ظاهر می شوند اما هیرو به ناگاه زمانی که ارباب ریزروبات‌ها در حال مبارزه با سایر اعضای تیم است به او حمله ور شده و ماسک او را کنار می زند. هیرو به هویت واقعی ابرشرور پی می‌برد. او کسی نیست جز پروفسور کالاهان رئیس انستیتو تکنولوژی فرانسوکیو.

Callaghan

قهرمان نوجوان به بیمکس دستور می دهد سریعا کالاهان را نابود کند اما بیمکس حاضر نیست این کار را به انجام برساند. هیرو با تخلیه‌ی بعد مثبت بیمکس تعادل شخصیتی روبات را بر هم می‌زند. در این هنگام شق خشن و جنگجوی بیمکس غلبه پیدا کرده، او را به ماشین کشتاری بی روح تبدیل می‌کند.

baymax anger

بیمکس حتی نمی‌تواند دوست را از دشمن تشخیص دهد و بی اختیار طبق دستورات هیرو عمل می‌کند. ابرقهرمانان تلاش می‌کنند مانع از کشتن پروفسور کالاهان شوند اما بیمکس هیچ حسی نسبت به آنان ندارد و هر یک را به کناری می‌افکند. تنها راه متوقف کردن او، الحاق چیپ برنامه‌ریزی شده توسط مرحوم تاداشی! است. هانی لمون با قرار دادن کارت برنامه در جای تعبیه شده ، تعادل را به بیمکس بازمی‌گرداند.
مبتنی بر مشی دوئالیستی- ین و یانگی بیمکس ثنویت‌های متضاد باید در وجود انسان به تعادل برسند در غیر این صورت جهان با بی ثباتی صرف روبرو خواهد شد.

baymax-and-yin-yang

مبتنی بر ین و یانگ حتی خیر و شر ، کفر و ایمان، حق و باطل و سایر گزاره های معناییِ غیرمادیِ متضاد باید به تعادل برسند. چنین دیدگاهی نگاه ارزش مدار ثنویت توحیدی در قران و اسلام را نفی می‌کند. در دین مبین اسلام و قرآن کریم هیچ گاه حق و باطل ، خیر و شر، کفر و ایمان به تعادل نمی‌رسند بلکه از روز ازل تا شام ابد همواره در تقابل و تضاد با یکدیگر قرار داشته‌اند. ثنویت ین و یانگی تا جایی قابل پذیرش است که به حوزه‌هایی چون حق و باطل ، کفر و ایمان و … وارد نشود. در قرآن ۴ دسته ثنویت مطرح شده است که تنها یکی از آنها ثنویت متضاد ضروری است. ین و یانگ چینی در دامنه‌ی ثنویت‌های متضاد ضروری قابل پذیرش است اما نمی‌توان آن را برای سایر ثنویت‌ها تجویز کرد و تعمیم داد.
بیمکس بازتاب شخصیت دو برادر:
تاداشی دارای شخصیتی صلح طلب و بشردوست است. او حتی برای نجات جان کالاهین به آتش می زند و جانفشانی می‌کند. علی رغم تاداشی برادر کوچک‌تر تمایل شدیدی به ایجاد نزاع و درگیری دارد. هیرو از ابتدای داستان با ساخت مگابات و شرکت دادن آن در جنگ روبات‌ها خوی نزاع طلبانه‌‌اش را به نمایش می‌گذارد. به بیانی واضح تر ابعاد خشن و ناملایم شخصیت هیرو بر ابعاد ملایم و آرام وی غلبه دارد.
خصلت بشردوستانه‌ی تاداشی از طریق خطوط کدی که او در چیپ برنامه‌ی روبات ذخیره کرده، به بیمکس منتقل می‌شود. در ادامه هیرو به منظور مقابله با ابرشرور داستان خوی جنگ‌طلبانه‌ی خود را در قالب خطوط برنامه‌نویسی شده به بیمکس دیکته می‌کند.
بر این مبنا بیمکس روگرفتی عاریتی از شخصیت دو برادر است. آن ‌زمان که بیمکس رفتارهای بشردوستانه از خود بروز می دهد تاداشی و هنگامی که رفتارهای جنگ‌طلبانه از او سر می زند هیرو است.

hiro-and-tadashi-and-baymax

تکنولوژی، نیمه‌ی گم شده‌ی ابرقهرمانان:
۶ قهرمان پس از شکست سختی که از ابرشرور می‌خورند به فکر جبران بر می‎آیند. هیرو به عنوان مغز متفکر و رهبر گروه تصمیم می‌گیرد تکنولوژی‌های ابداع شده توسط اعضای گروه را احیا و به روزرسانی کند. او تمام تلاش خود را برای الحاق تکنولوژی‌های برتر به بدن قهرمانان به کار می بندد و در این راه به موفقیت شگرفی نیز دست می یابد.

big-hero-6-characters

ابرقهرمانان انیمیشن بر خلاف ابرقهرمانی چون سوپرمن، اسپایدرمن و … که ذاتا دارای قدرت خداگونه‌اند و به سبب آن قدرت بر جهان استیلا می‌یابند و به مردم یاری می‌رسانند ، بدون ابداعات و ابزارآلات تکنولوژیک ناتوان و درمانده‌اند. در واقع این تکنولوژی است که به آن‌ها قدرت ماورایی می‌بخشد. بر این مبنا هر کس بتواند نسبت به سایرین از تکنولوژی برتری بهره بگیرد جایگاه ابرقهرمانی از آنِ او خواهد بود. تکنولوژی با درنوردیدن قدرت‌های ماورایی از آن پیشی گرفته و صاحبان خود را به ابرقهرمان تبدیل می‌کند.
در واقع از دریچه‌ی نگاه سازندگان اثر، آدمی کافی است با فعالسازی ذهن خلاق به ابداع تکنولوژی دست بزند و با کمک آن از سایرین پیشی گیرد. معیار و ملاک برتری و قهرمانی، برخورداری از تکنولوژی برتر و استفاده ی بهینه از آن است نه تقوایی که کرامت انسان را نزد خدا معین می‌سازد و او را به درجه‌ی کمال انسانی می رساند. هر انسانی با هر  نوع تفکر و عقیده‌ای می تواند به ابداع تکنولوژی دست بزند لذا هر کسی می تواند ناجی باشد حتی اگر سراپای وجود او را تیرگی‌های گناه و فساد فراگرفته باشد.
باور به منجی و مهدی موعود با پذیرش چنین نگاهی پایمال شده و مورد هجمه قرار می گیرد. مفاهیم القایی در این انیمیشن همچون برخی آثار ابرقهرمانی در تضاد با مقوله بسیار مهم مهدویت است.
حمایت ابرقهرمانان از کپیتالیزم:
حمایت از کاپیتالیزم از جمله مولفه‌های تکراری و کلیشه‌ای در آثار ابرقهرمانی به شمار می رود.
۶ قهرمان پس از شناخت هویت واقعی ابرشرور با کمک اسنادی که به دست آورده اند متوجه علت شرارت پروفسور کالاهان می‌شود. پروفسور کالاهان عامل اصلی بلعیده شدن دخترش ابگیل توسط ابرتکنولوژی تله‌پورتر را سرمایه‌دار معروف الیستر کری می‌داند.

teleporter

به همین خاطر به هر دری می زند تا صدمات جبران ناپذیری به او وارد کند. کالاهین در آخرین حمله خود با اتصال قطعات از هم گسسته تله‌پورتر به یکدیگر قصد دارد تمام داشته‌های الیستر کری را محو و نابود کند اما با ممانعت قهرمانان مواجه می شود.
ابرقهرمانان برای نجات جان آقای کری که نماد کپیتالیزم و سرمایه‌گرایی است بر کالاهان ظاهر شده و از او می‌خواهند کری را به حال خود رها کند اما او نمی پذیرد و به نزاع با قهرمانان می‌پردازد.

6 super heroes

قابل تذکر است هیرو و دوستانش ابتدا تصور می کردند نقشه‌های آقای کری منجر به کشته شدن تاداشی شده است اما بعد به اشتباه خود پی می‌برند.
ارتباط الیستر کری با سازمان‌های سری و نظامی و فروش ابرتکنولوژی‌های برتر به آن‌ها نیز در نوع خود حائز اهمیت است. این موضع تاثیرپذیری نهادهای سری و نظامی از کپیتالیزم را نیز به اثبات می رساند.

krei and militaries

رجعت بیمکس:
هیرو و بیمکس برای نجات ابیگل دختر کالاهان به دل خطر می زنند و وارد تله پورتیشن می‌شوند. آنها فضاپیمای حامل ابگیل را یافته و  در صدد بازگرداندن آن به جهان واقعی برمی‌آیند.

abigail

به هنگام بازگشت، فاصله‌ی زیادی به انتهای مسیر باقی نمانده که با مانعی روبرو می‌شوند. بیمکس برای حفظ جان قهرمان نوجوان، سپر بلا شده و به شدت آسیب می‌بیند با این وجود دست از کمک به هیرو برنمی‌دارد. جانفشانی و از خودگذشتگی بیمکس به قدری زیبا به نمایش در می آید و در ذهن و قلب مخاطب می نشیند که گویی این روبات برنامه ریزی شده یک انسان است. لحظه‌ی خداحافظی فرا می‌رسد و هیرو در فضایی کاملا احساسی و تاثیرگذار ضمن به آغوش کشیدن بیمکس در حالی که اشک درچشمانش حلقه زده به دوست تکنولوژیکش بدرود می‌گوید.

hiro hug baymax

بیمکس نیز با چهره‌ای معصومانه در حالی که به هیرو خیره شده فرو می افتد.

baymax falling

دست بیمکس تنها یادگار باقیمانده نزد هیرو است. رهبرابرقهرمانان ابتدا تصور می کند دیگر بیمکس را نخواهد دید اما با مشاهده‌ی چیپ تاداشی در دست بیمکس بارقه‌های امید در دلش روشن می‌گردد این تراشه زمینه را برای خلق مجدد بیمکس فراهم می‌کند. هیرو به بازآفرینی بیمکس می پردازد و قهرمانش را از نو احیا می کند.
بازگشت بیمکس پس از مرگش تداعی کننده‌ی مساله مهم رجعت در ادیان ابراهیمی است. با این وجود رجعت مد نظر سازندگان انیمیشن تفاوت‌های بنیادینی با رجعت در ادیان ابراهیمی دارد. علی رغم اینکه مساله رجعت منجی در ادیان ابراهیمی به انسان‌ها اختصاص دارد در انیمیشن قهرمان بزرگ ۶ بیمکس که ماهیتی تکنولوژیک دارد، رجعت می کند.
فروکاست و تقلیل جایگاه انسان به روبات و نگاه تمسخرگونه به مقوله‌ی مهم رجعت با احیای مجدد  بیمکس به عنوان ناجی، علاوه بر نفی ظهور منجی، رجعت را حتی در تفکر مسیحیت و یهودیت به چالش می‌کشد. صرف نظر از این موضوع پیام دیگری که در پایان فیلم به مخاطبان تلقین می‌شود احیای منجی و ناجی به دست بشر دوهویتی شرقی-غربی است. از لنز دوربین تفکر سازندگان اثر، این خدا نیست که رقم زننده‌ی رجعت است بلکه بشر دو هویتی است که به بازگشت ناجی جامه‌ی عمل می‌پوشاند. این هیرو است که با احیای مجدد بیمکس بازمی‌گردد و برای نجات مردم منفعل جهان از بلایا و مخاطرات همت می‌گمارد نه خدایی که پرده ی غیبت را کنار می زند و ظهور مهدی موعود را تحقق می‌بخشد.
نتیجه‌گیری:
پویانمایی قهرمان بزرگ ۶ در فضایی کاملا خیالی و تاثیرگذار با معرفی هیرو به عنوان رهبر ابرقهرمانان به  دنبال ترغیب نسل نو برای گرایش افراطی به تکنولوژی و استفاده از آن برای نجات جهان است. از دید سازندگان اثر تکنولوژی خوب آمیخته با ضریب هوشی بالا تنها عامل نجات جهان از شر ابرشروران است. تکنولوژی نجات بخش آخرین تیر باقی مانده در چله‌ی کمان تفکر غربی است. آن‌ها با مبنا قرار دادن تکنولوژی به جنگ با ایمان آمده اند اما از این موضوع غافل‌اند که تیرهای تکنولوژیک نه تنها نجات، فلاح و رستگاری بشر امروز را در پی نخواهند داشت بلکه او را به سوی گردابی مهلک و بی انتها می کشانند. دیری نخواهد پایید که اتوپیای تکنولوژیک به عنوان آخرین حربه تفکر مدرن مانند اجدادش فلسفه و علم نوای سوزناک مرگ را سر خواهد داد.

منبع:http://pouyanaghd.ir

6 قهرمان بزرگ

پروژه «قهرمان بزرگ 6» یک انیمیشن اکشن کمدی-درام ابرقهرمانی است که توسط والت دیسنی تهیه و ساخته شده و کمپانی والت دیسنی پیکچرز آن را اکران کرده است.


دان هال و کریس ویلیامز مسئولیت کارگردانی فیلم «قهرمان بزرگ 6» را بر عهده داشتند و آن را به عنوان پنجاه و چهارمین فیلم در مجموعه فیلم‌های انیمیشن کلاسیک والت دیسنی خلق کردند.

نکته قابل توجه درباره این فیلم این است که استودیوی انیمیشن والت دیسنی برای ساخت جلوه‌های تصویری انیمیشن این فیلم تکنولوژی نرم‌افزاری جدیدی را به وجود آورد.

قهرمان بزرگ 6

قصه از کجا شروع می شود

داستان «قهرمان بزرگ 6» در شهر آینده سان فرانسوکیو اتفاق می‌افتد. قهرمان داستان هیروی 14 ساله، یک نابغه علوم روباتیک است که بیشتر وقتش را صرف مبارزه‌های روباتی در کوچه‌های مخفی شهر می‌کند.

قهرمان بزرگ 6

برادر بزرگتر او که تاداشی نام دارد و نگران هدر رفتن استعدادهای اوست، هیرو را به آزمایشگاه روباتیک دانشگاه خود می‌برد و با دوستانش آشنا می‌کند. هیرو که از خلاقیت‌های آن‌ها شگفت‌زده شده تصمیم می‌گیرد وارد دانشگاه شود و پروژه خود که مایکروبات‌ها نام دارد را برای قبولی در دانشگاه در نمایشگاه سالانه به نمایش می‌گذارد.

مایکروبات‌ها مجموعه‌ای از روبات‌های بسیار کوچک هستند که می‌توانند کنار هم قرار بگیرند و هر شکلی که می‌خواهند به خود بگیرند. پروفسور کالاگان که رییس برنامه‌های خلاقانه دانشگاه است تحت تاثیر پروژه او قرار می‌گیرد و او را می‌پذیرد، اما چندی بعد آتشی بزرگ در دانشگاه به وقوع می‌پیوندد و تاداشی و کالاگان در یک انفجار کشته می‌شوند. هیرو که برادرش را از دست داده خود را از دیگران جدا می‌کند.

قهرمان بزرگ 6

اما یک روز هیرو متوجه می‌شود که فردی ناشناس پروژه مایکروبات‌هایش را دزدیده و سعی در تولید انبوه آن‌ها دارد.

هیرو روباتی را که توسط برادرش ساخته شده بود ارتقا می‌دهد و با اضافه کردن زره بدنی بیشتر و یک چیپ نبرد، به او حرکات کاراته جدید یاد می‌دهد. او همراه دوستان برادرش یک تیم ابرقهرمانی درست می‌کند و به کمک آن‌ها سعی در پیدا کردن این فرد ناشناس دارد.

قهرمان بزرگ 6

صداپیشگان اصلی این انیمیشن رایان پاتر، اسکات ادسیت، دنیل هنی، تی‌جی میلر، جیمی چانگ، جیمز کرامول و مایا رودالف هستند.

پاتر در نقش هیرو ظاهر می‌شود. دان هال درباره او می‌گوید: هیرو دارد از یک پسر بچه تبدیل به یک مرد می‌شود و با توجه به اینکه این زمانی سخت برای کودکان است، بعضی مواقع آن‌ها رفتارهای عصبانی و خسته‌کننده از خود نشان می‌دهند. اما خوشبختانه رایان پسر بسیار دوست‌داشتنی‌ای است و توانست طوری این شخصیت را جلوه کند که قابل قبول و در عین حال خوشآیند باشد.

قهرمان بزرگ 6

ورود قهرمان‌های مارول به دنیای دیسنی

بعد از اینکه دیسنی کمپانی مارول انترتینمنت را در سال 2009 خریداری کرد، باب آیگر مدیر اجرایی این کمپانی تمامی بخش‌ها را تشویق کرد تا از داستان‌های مارول برای اقتباس ساخت فیلم‌های جدید استفاده کنند.

دان هال در حال کارگردانی فیلم «وینی پو» بود که هنگام نگاه کردن به پایگاه داده‌های مارول به عنوان «قهرمان بزرگ 6» برخورد. او ایده کلی ساخت فیلم را در سال 2011 مطرح کرد و در ماه ژوئن سال 2012 اعلام شد که استودیوی انیمیشن والت دیسنی این فیلم را خواهد ساخت.

پل بریگز مسئول داستان‌نویسی فیلم و رابرت برد فیلمنامه‌نویس برای اینکه بتوانند ایده کلی فیلم را جدید و تازه نگه دارند، از خواندن کمیک‌بوک‌های اصلی خودداری کردند.

قهرمان بزرگ 6

حدود 90 انیماتور در هر مرحله روی این پروژه مشغول به کار بودند و بعضی‌هایشان به مدت دو سال روی آن کار کردند. سبک انیمیشن فیلم فرهنگ دنیای شرق (بیشتر ژاپن) را با فرهنگ دنیای غرب (بیشتر کالیفرنیا) ترکیب می‌کند و شهر سن‌فرانسوکیو هم که ترکیب آینده‌نگر سن‌فرانسیسکو با توکیو است، با این ایده طراحی شده که بیشتر تکنولوژی پیشرفته باشد اما بسیاری از چیزها هم احساس گذشته را به بیننده القا کنند.

یک نرم‌افزار ویژه خلق شده برای این فیلم به نام دنیزن بیش از 700 شخصیت مجزای این فیلم را خلق کرد که ساکنان شهر هستند. برنامه‌ای دیگر به نام بونزای مسئولیت خلق 250 هزار درخت شهر را بر عهده داشت و برنامه ساخت تصویرهای سه بعدی هیپریون هم امکان‌های نورپردازی جدید به وجود آورد.

قهرمان بزرگ 6

نظر منتقدان

فیلم «قهرمان بزرگ 6» نقدهای مثبتی دریافت کرده است. وبسایت مجموعه نقدهای راتن تومیتوز به آن امتیاز 89 درصد را از میان نقدهای 131 منتقد داده است.

متاکریتیک هم امتیاز 75 از 100 را بر اساس 34 نقد مختلف به این فیلم اختصاص داده است.

مایکل سالیون از واشنگتن پست 3.5 ستاره از 4 ستاره را برای این فیلم در نظر گرفته و نوشته است: جذابیت اصلی این فیلم صحنه‌های اکشن آن نیست، قلب شخصیت مرکزی آن است.

قهرمان بزرگ 6

پیتر تراورس از مجله رولینگ استون هم از 4 ستاره 3 ستاره به فیلم داده و نوشته است: ستاره پیشروی فصل از راه رسیده است. فیلم انیمیشن سه بعدی «قهرمان بزرگ 6» بدون جذابیت شخصیت روباتی‌اش خیلی کمتر جذاب به نظر می‌رسید.

قهرمان بزرگ 6

آلونسو دورالد از د رپ نیز نقدی مثبت از فیلم کرده و آن را اینطور توصیف کرده است: دوست‌داشتنی و هیجان‌انگیز و خنده‌دار. این فیلم ژانر داستان‌های دوران کودکی را که تبدیل به یکی از بدترین ژانرها شده است نجات می‌دهد و داستان‌های ابرقهرمانی را به اوج‌هایی جدید می‌رساند.

فروشی موفقیت آمیز

فیلم «قهرمان بزرگ 6» روز بیست و سوم اکتبر به عنوان فیلم افتتاحیه فستیوال بین‌المللی فیلم توکیو به نمایش درآمد و بعد از آن نیز پیش‌نمایش بین‌المللی خود را در فستیوال فیلم ابوظبی روز سی و یکم ماه اکتبر برگزار کرد. این فیلم از روز هفتم نوامبر در سینماهای ایالات‌متحده اکران شده و در سراسر دنیا نیز به طور محدود با فرمت آی‌مکس پخش شد.

قهرمان بزرگ 6

این فیلم موفق شد در نمایش آخر شب روز پنج‌شنبه خود 1.4 میلیون دلار کسب کند که از 1.2 میلیون دلار فیلم «یخ‌زده» بیشتر بود.

«قهرمان بزرگ 6» در روز اول اکران خود 15.8 میلیون دلار درآمد داشت و پشت سر فیلم «میان‌ستاره‌ای» کریستوفر نولان در رتبه دوم باکس‌آفیس جای گرفت. اما این فیلم در پایان هفته اول اکران موفق شد با بیش از 56 میلیون دلار فروش در 3761 سالن سینما در رتبه اول باکس‌آفیس جای بگیرد.

توجه سینمای غرب به فضاهای شرقی از ویژگی‌های این فیلم است و همانطور که منتقدان نوشته‌اند قهرمان‌سازی و ارائه الگو به بچه‌ها به ویژه پسرهای جوان از نقاط قابل توجه اثر است. همانطور که اغلب انیمیشن‌ها به دنبال ارائه پیام و تلاش برای ارائه الگوهای شخصیتی هستند این اثر هم تمرکز خود را بر این موضوع قرار داده و با توجه به اقبالی که به این اثر شده باید انتظار داشت که نوع پوشش و رفتار قهرمان داستان از سوی پسربچه ها الگوبرداری شود.

1017513-bh6hirobaymax-1200


1017513-bh6lineup3-1200

منبع:http://www.mehrnews.com

صدمین پست وبلاگم

به مناسبت گذاشتن صدمین پست وبلاگم هر کسی اولین نفر نظر بده توی وبلاگش 10 تا نظر میدم.


قسمت کریستمس باب اسفنجی

اینم از اسم قسمت

اینم از این قسمت در ویدئو

موضوع:این قسمت در سال 2012 ساخته شده است و یکی از ویژه برنامه های فصل هشتم است و داستان از این قرار است که پلانکتون برای نابود کردن کریسمس یک کیک میوه ای که در آن تپتانیم است را درست میکند که هرکس آن را بخورد تبدیل به هیولا می شود ولی ان کیک بر روی باب اسفنجی تاثیر ندارد ولی باب ان کیک را به همه ی اهالی می دهد.بعد او متوجه تغییراتی در شهر می شود و با کمک سندی یک شعر می سازد و آن شعر اهالی را به حالت اول خود بر می گرداند ولی پلانکون با روباتی که ساخته قصد از بین بردن سانتا را دارد ولی باب اسفنجی او را نجات میدهد.

 

شخصیت ها:SpongeBob SquarePants(باب اسفنجی)،Patrick Star(پاتریک)،Squidward Tentacles(اختاپوس)،Mr. Krabs(آقای خرچنگ)،Sandy Cheeks(سندی)،Gary(گری)،Plankton(پلانکتون)     Pearl(پرل)،Mrs Puff(خانم پاف)Karen،(کارن)،سانتا،پشی دزد دریایی،پاتی،اهالی شهر

شعر این قسمت

Don t be a jerk

 

Ahoy, everybody! SpongeBob here!
Christmas means presents and mistletoe, sharing and caring.
So during this most festive season, please...don't be a jerk.
 
 
Bring joy to the world it's the thing to do
But the world doesn't revolve around you
Don't be a jerk, it's Christmas!
 
There's a sign above the line that says 'Express'
That means 'Ten items or less'
Don't be a jerk (Don't be a jerk), it's Christmas!
 
Be nice to babies and animals, old folks, too
'Cause that's how you'd like them to treat you
Use turn signals, don't screen my calls
Don't cha wreck the house when you deck the halls
 
Spit your gum where it won't wind up on my shoe
Squeeze toothpaste from the bottom of the tube
Don't be a jerk, it's Christmas!
 
When others are talking never interrupt
Don't put people down or leave the toilet seat up
It's the time for family and holly and turkey
'Tis the season to be jolly not jerky (Jolly not jerky)
 
Don't dig in the cereal box for goodness sake
Take the prize and leave me nothing but flakes
Don't be a jerk, it's Christmas!
 
Santa brought nearly everything on your list
Why whine about the one that he missed?
Don't be a jerk (Don't be a jerk), it's Christmas! (It's Christmas!)
Don't be a jerk (Don't be a jerk), it's Christmas!
Don't be a jerk (Don't be a jerk), it's Christmas!

 کلیپ از این قسمت

 

 

http://www.sbmania.net/media/clips/ItsaSpongeBobChristmasPromocommercial.mp4


اینم مصاحبه درباره این قسمت

http://www.sbmania.net/media/clips/BehindtheScenesItsaSpongeBobChristmas!behind.mp4
 

چند عکس از این قسمت

 










اینم همه ی دیالوگ های این قسمت

 http://www.sbmania.net/spongebob-transcripts-419-It%27s-a-SpongeBob-Christmas!


داستان تصویری این قسمت

http://www.sbmania.net/pictures.php?id=175


 

شخصیت های کلاه قرمزی

توی آپارات بودم یک هو دیدم یک ویدئو هست به اسم سرکار گذاشتون شهاب حسینی توسط آقای همسایه من تعجب کردم که شهاب حسینی اصلا با آقای همساده نبود.رفتم رو ویدئو دیدم سکانس عزیزم ببخشید و شهاب حسینی بود.حالا معرفی مجدد شخصیت برای کسایی که هنوز بلد نیستند.

کلاه قرمزی


پسر عمه زا

پسر خاله

فامیل دور

ببعی

جیگر

آقوی همساده

گابی

دختر همسایه

بچه فامیل

عزیزم ببخشید

دیبی

خانم بزرگ

گیگیلی


گدا

خواهر عمه زا

و آقای باغبان

معرفی شهر موش ها2

از بالا به ترتیب مشکی،صورتی،شیپور،نوچه

مشکی و صورتی

کپلک و صورتی

میشا،موشا،سوشا،توشا

موش موشک خانم

صورتی و نارنجی خانم

کلنل گوش دراز،پسرش شیپور،نوچه

کپل و دم باریک

 

سلجوخه خوش خواب،کلنل گوش دراز،شیپور و نوچه

خانواده ی کپل

آقا معلم

اینم از خانواده ها

 

خانواده کپل:کپل،نارنجی،صورتی،کپلک

خانواده دم باریک:دم باریک و مشکی

 

خانواده مهندس دم دراز:دم دراز،خوش خنده و چهار قلو ها

خانواده کلنل گوش دراز:گوش دراز،خانم کلنل،شیپور

خانواده دکتر عینکی:دکتر عینکی،سرمایی،عدسی،ذره بین

خانواده خوش خواب:خوش خواب،آشفته خانم،شیفته،شفته

 

اینم از مربیان مدرسه

آقا معلم،فرموش،بابا موش،موش موشک،مدیر عینکی

دیگر شخصیت ها

کورالموش،اسمشو نبر،خدنگ،ملنگ،پیشو،تاج بانو

 

سایر بچه های مدرسه

نخودچی،نوچه،برفک،گلابی

موضوع:همه ی بچه موش های سابق بزرگ شده اند و هرکدام صاحب بچه شده اند.در واقع قهرمان های داستان بچه های آن ها هستند.روزی مشکی،صورتی و کپلک به بیرون شهر می روند و در رود خانه یک سبد گربه پیدا می کنند وچون نمی توانند او را به شهر ببرند دست یک موش کور به امانت می گذارند ولی بعد متوجه چند گربه به نام های خدنگ و ملنگ می شوند که قصد نابودی ان بچه گربه را دارند.مشکی برای محافظت از او آن را به انبار رستوران کپل و بعد او را در آزمایشگاه مدرسه می برد و کپلک نمی توانست جلوی دهان خود را بگید و به همه ی بچه های کلاس غیر از شیپور و نوچه قضیه ی گربه را می گوید و این شد دردسر برای مشکی و صورتی ولی یک روز شیپور وارد آزمایشگاه می شود و گربه را می بیند و به سر عت به پدر خود(کلنل گوش دراز)خبر می دهد.بچه ها به خاطر گربه شب از شهر به کمک کورالموش خارج می شوند غافل از این که شیپور و دوستش نوچه به دنبال آن ها هستند.نزدیک صبح آن ها متوجه اسمشو نبر می شوند و آرام می ایستند ولی همان موقع شیپور می آید و با صدای بلندش همان طور که از اسمش معلوم است شروع به حرف زدن می کند و گربه متوجه آن ها می شود و با دست محکم به زمین می زند و شیپور را می گیرد و از او به عنوان گروگان برای به دست آوردن پیشو استفاده می کند.بچه ها در این موقع سعی به شکست دادن او می کنند و چهار قلو ها با دم های درازشون شیپور را نجات می دهند و شروع به زدن بمب های خارش آور به گربه می کنند و پیروز می شوند.در آخر پیشو به پیش مادر خود برمی گردد و عروسی بزرگی در شهر برگزار می شود و کورالموش با تاج بانو(خدمتکار کپل)ازدواج می کند.

و در آخر دو عکس همگانی